اخبار

خبرخوان خبر های فارسی

اخبار

خبرخوان خبر های فارسی

اخبار,اخبار جدید,اخبار اقتصادی,مطالب جدید,خبرخوان


۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

طبق اعلام رئیس مرکز آمار ایران، سرشماری الکترونیکی سال ١٣٩٥ تمدید شد.

امید علی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بالارفتن آمار شرکت کنندگان در سرشماری الکترونیکی سال جاری در روز جمعه (٢٣مهر ماه)، سرشماری الکترونیکی تا شامگاه سه شنبه ( ٢٧ مهر ماه) تمدید شد.

وی اظهار کرد: امروز تعداد مراجعه کنندگان به سایت سرشماری دو تا سه برابر روزهای عادی (قبل از تاسوعا و عاشورا) بوده و پیش بینی می‌شود که ترافیک حضور مراجعه کنندگان در روز شنبه( ٢٤ مهر ماه) که پیش‌تر آخرین روز سرشماری بود، بیشتر شود.

پارسا همچنین گفت: بنابر تمدید مهلت سرشماری، سرشماری حضوری در روز چهارشنبه (٢٨ مهر ماه) آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز آمار ایران درباره آخرین آمار سرشماری نیز توضیح داد: تا ساعت ١١ امروز (۲۳ مهر) حدود ١٥ میلیون و ١١٥ هزار نفر معادل چهار  میلیون و ٤٧٢ هزار خانوار ( ١٧ درصد خانوارها) و ١٩ درصد جمعیت در سرشماری الکترونیکی شرکت کرده اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۰
naser nasery

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، منابع محلی ترکیه از حمله موشکی به تفرجگاهی در جنوب شهر «آنتالیا» خبر می‌هند.

 

هنوز تلفاتی گزارش نشده است.

 

خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری ترکی «دوغان» نوشت دو فروند راکت به سمت فروشگاه یک شرکت ماهیگیری و حمل و نقل دریایی شلیک شده است.

 

گفته می‌شود این راکت‌ها (یا به قول برخی منابع خمپاره‌ها) از یک منطقه مرتفع کوهستانی کنار جاده‌ی منتهی به این تفرجگاه برخورد کرده است.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۹
naser nasery

کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس نام 19 بازیکن را برای حضور در اردوی پیش از بازی برابر نفت تهران اعلام کرد.

به گزارش کاپ و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ علیرضا بیرانوند، رادو شوویچ، سید جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، رامین رضاییان، محسن ربیع‌خواه، محمد امین آرام‌طبع، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، احمد نورالهی، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، شهاب زاهدی، مهدی طارمی، علی علیپور، ولادیمیر و وحید امیری، 19 بازیکنی هستند که کادر فنی پس از آخرین تمرین نام آنها را برای حضور در اردوی پیش از دیدار برابر نفت تهران از هفته هشتم رقابت های لیگ برتر (جام خلیج فارس) اعلام کرد. ضمن اینکه پیش از آغاز بازی، نام یک بازیکن از این فهرست خارج می‌شود.

بدین ترتیب، پلی یانسکی به دلیل مصدومیت، آنتونی گولچ به دلیل غیبت در تمرینات و محمد رحمتی، احسان علوان زاده، حامد آقایی و ابوالفضل درویشوند از لیست پرسپولیس خط خوردند. 

گفتنی است؛ دیدار رفت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران از ساعت 18 روز شنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۸
naser nasery

خبرگزاری میزان، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نگرانی مردم متدین در خصوص برگزاری مسابقه فوتبال در شب عاشورای حسینی گفت: مردم حق داشتند که نگران باشند که مبادا حرمت‌شکنی شود اما محبت‌الحسین کار خودش را کرد، نه تنها حرمت‌شکنی نشد بلکه ورزشگاه یکپارچه عزاخانه سیدالشهدا شد. من دعاگوی همه کسانی که این صحنه را آفریدند و نهضت سیدالشهدا را صادر کردند، هستم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: یکی از روزنامه‌های سعودی نوشت: «هواداران ایرانی ورزشگاه آزادی را به مکانی مذهبی تبدیل کردند تا جایی که فریاد (یا حسین) سر دادند. آنها پرچم سیاه در دست داشتند و لباس سیاه پوشیدند و به جای اینکه مثل هواداران فوتبال شادی کنند، آیین مذهبی خود را به جای آوردند».

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: معلوم می‌شود که سعودی‌ها خیلی سوختند؛ بسوزید و بمیرید، ایران، حسینی، عاشورایی و هیهات من‌الذله است.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: ما از مسئولان ورزش انتظار داریم تدبیر کنند تا این تقارن‌ها پیش نیاید. با زحمت تدبیر شد اما این بدان معنا نیست که آقایان دست روی دست بگذارند و بگویند چاره‌ای نداریم. باید سه سال پیش فکر می‌کردند. این بهانه بار دیگر قابل قبول نیست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۷
naser nasery